marți, 26 octombrie 2010

Capitolul 3 (aventurile unor ... ) de C.P.

capitolul 3...........Colecţionarul...............
   Impactul a fost prea mare pentru noi. Am obţinut cazare la adresa la care am fost  îndrumaţi, promiţându-ne ca lucrurile se vor rezolva în câteva zile, aşa că nu trebuia să ne facem probleme legate de hrana şi de cazare.
  Am fost cazaţi cu cinci inşi într-o cameră destul de mică, dar nu ne mai interesa acest lucru, deoarece erau detalii minore.După două săptamâni de dormit pe banci şi gari, eram supermulţumiţi şi de un scaun pe care să dormi, nu de un pat cu cearceafuri albe, deşi erau uzate.
   Lucrurile erau simple pe acolo, fiecare Român venise să facă bani, asta însemna că...fiecare se descurca cum putea.
   Petru, amicul care venise cu mine, plecă pentru câteva zile să se vadă cu o rudă apropiată,care era de mult timp prin acele locuri,aşa,că...ramasem singur in acea mare gaşcă de oameni diferiţi, ca asemanare, comportament .
   În lipsă de altceva mai bun de facut,.am ănceput să ascult poveşile care circulau în jurul fiecarui tip.
 -- Şi spui că tipul care in acesta dimineaţa a furat lanţlunei femei chiar la poarta de acces, este...roman? il întreb pe unul Cristi care era de o lună prin acele locuri şi cunostea..mult mai bine decât mine lucrurile, mersurile, şi...oamenii.
 -- Sincer, nu ştiu despre cine vorbeştu, nu am auzit încă nimic, dar...se poate afla, aici nimerni nu face un lucru fără a-şi căuta popularite, sau,  fără a spune la toţi cei din jur cât de fabulos a fost!
  În zece minute se intoarse cu răspunsul.
-- A, da, vorbeai de Ciobanu`, că asa i se spune pe aici! este de prin nordul Moldovei, tat-su este cioban,  la fel ca şi el, nu a facut decât 4 clase. Cred că l-a retras de la şcoală deoarece  a repetat de prea multe ori clasa a V a .S-a combinat cu un ţigan de la el din oraş, care a spus ca îl aduce în Germania să facă bani, dar...pentru asta avea nevoie de banipentru  viză.A furat de la tat-su contravaloarea în lei a 10 mii de marci şi...după ce l-a plimbat cu el cateva zile prin bucureşt, ţiganul l-a lasat acolo, cu vreo 300 de marci în buzunar! Dar se pare, că nu era chiar aşa de prost pe cât arata, că a reuşit să se lipească de câţiva şi să ajunga pe aici!
  -- Bine, dar aici ce face?
 -- Ce face? Se descurcă, la fel ca toţi de pe aici, poate mai bine decât alţii.Fură tot ce îi cade pe mână. Profită de faptul că are 15 ani, că este minor, sau..poate de faptul ca nu are nimic în cap, este gol, deci..poate face orice îi spune careva să facă!
-- Am ajuns să cred tot ce se vorbeşte pe aici.Am câteva ore, şi am vazut deja o tâlharie în direct, o bataie între ţiganii din romania cu alţii din Iugoslavia, a diparut la un român ţigarile cu tot cu geantă. am vazut chinezi care vând ţigari furate, iar în timp ce îmi procuram un pachet, au venit doi tipi şi..i-a vândut chinezului vreo 20 de cartoane .Şi toate astea într-o oră! Noroc că m-am odihnit puţin,că cine ştie ce mai auzeam!
 --Stiu că ţi se pare de ordinul fantasticului.Să vezi cum eram eu când am venit aici, nu aveam curaj să cred măcar că aşi putea să fur ceva creodată! Am avut 3000 de $, doream să trec în America, mi-a spus cineva cum să mă predau în Berlin pentru că aşa aveam sănse să ajung mai repede.Seara, când am adormit, cred că mi-a pus în apa ceva, că am adormit dus, mi-a luat banii din chiloţi unde îi aveam ascunşi, şi m-a lasat şi fară bagaj, al nimanui în Polonia.Şi crede-ma că nu i-am spus că am bani, deoarece îmi era frică!
 --Chiar aşa de periculoşi sunt acesti tipi? Macar, de unde erau din tară?
 -- Mai cred de unde erau? Avea două paşapoarte la el cînd il prinsese poliţia, mi le aratase, cică unul din el l-a primit de acasă în timp ce el aştepta în Polonia, dar...mai poţi să crezi chiar tot ce ţi se spune!Cred că el aştepta români care voiau să treacă în Germania, le cerea 200 de marci, şi care simţea că are bani, îl făcea.Mai erau cu el doi români de la care le luase câte 60 de marci de persoană, deşi pe mine mă păcălise, spunând că le luase parţial câte o sută înainte, apoi după ce îi trecea, le mai lua şi restul.Macar că m-a trecut, deşi m-a costat mult, dar....mi-am scos pârlela!
 --Mie dacă îmi facea aşa, cred că îl impuşcam, îl bateam de se căca pe el, îi spusesem cu aplomb, trăind alături de el intensitate povestirii!
 --Ei, rahat!Cred că dacă m-aş vedea acu` cu el, poate că nu i-a; cere banii dacă aş vedea că nu îi are.Poate că datorită faptului că m-a adus aici am facut bani, şi nu am mai plecat in SUA.Crezi că acolo te aşteaptă careva cu colaci în coadă? Eram io prost de credeam tot ce mi se spusese pe timpul lui `nea Nae. Bani se fac aici în Europa, tre` doar să întinzi mîna să îi ei.Plus că te poţi întoarce acasă când doreşti.
   --Dar tu cu ce te ocupi pe aici, îl întreb pe Cristi?
 --De obicei cu colecţii, adica fur de prin magazine.De obicei parfumuri, dar şi mîncare, sticle de bautură şi ţigari.Astea merg cel mai bine pe aici! dar,dacă te plictiseşi pe aici.aş putea să îţi arat imprejurările.De acord_
 --De ce nu? Prietenul meu cu care am venit, a dat o fugă la un var de al său , iar eu sunt..destul de plictisit.Dar să ştii că eu nu fur, şi nici nu doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu