sâmbătă, 30 octombrie 2010

Capitolul 4 (aventurile unor ... ) de C.P.

                         .......prima experienţă.......


 Deoarece  biletul de autobuss era destul de scump, din punctul meu de vedere, am hotărât să mergem pe jos puţin, asta după ce l-am refuzat politicos pe Cristi să nu îmi plăteasă el calatoria, căci  el oricul avea 10 călatorii şi nu se cunoştea.
  Am intrat într+un complex comercial uriaş , comparativ cu cele de la noi din ţară.Aveai partu etaje cu domenii diferite. un nivel era alimentar, altul imbracăminte pentru adulţi, altul electronice , iar ultimul muzică, alt raion cu jocuri, jucarii pentru copii, cât şi articole sportive, de la mingi la corturi.
   Am pierdut o jumătate de ora privind diferite articole care la noi nu existau, şi am fost întrerupt de amicul meu, care îmi spusese că este timpul de plecare.
 Am ieşit din magazin, îndreptându+ne catre un stand de articole de tot felul,unde un chinez arata cateva jucarii unor puşti.
  --Când eram mai tânar cu 6 luni, îmi doream să fac rost de vreo 5000 de dolari şi să dau o fugă in China să îmi cumpar ceva marfă, pe care să o pun într+o Consignaţie, sau să îmi deschid un spaţiu.La noi în Constanţa mereu ai de vândut la turişti tot felul de lucruri!
 --Păi, şi nu ai facut rost de cei 5000 de Dollari ? îl intrebai pe Cristi, dar cu ochii pe câteva nimicuri de la taraba chinezului.
 --Ba da, dar..au intervenit alte priorităţi. Cred că nu am învăţat degeaba puţin din limba chineza.Vrei să mă auzi?
 --Păi, am de ales? te rog!
   Cristi se apropiase de chinez, îi spusese ceva in limba lui, la care tipul zâmbi, ca şi cum l+ar fi înţeles!scosese câţiva bani din sertar, apoi trase  prelata de probă, căci avea şi cateva rasteluri cu pantaloni, Crisi luă să încerce un pantalon în cabina de probă.
  După trei minute, amicul meu se întoarse la mine ,întrerbându+ma dacă vreau să îmi cumpar vreun suvenir. Am răspuns politicos că nu ma intereseaza. dorind, de fapt, să mă mai plimb, căci erau multe de vazut!
  --Hai să intrăm şi în acest magazin, îi spun amicului meu, care se uita în vitrina de electronice a unui magazin. Să vedem ce articole C.D. mai sunt, şi care ar fi preţurile lor!
 --Aici sunt puţin mai scumpe decât în marile market-uri, dar, de ce nu, am văzut şi eu ceva care...m-ar putea interesa!
 Am intrat ca doi tipi curioşi de produsele postate, erau câţiva oameni în inteior care se uitau, şi unul care chiar cumpara în acel moment.
  --Ar fi bine să nu vorbim în limba noastră, iar în germană, nici atât! Cel mai bine este să ne vedem de treabă, dar...fiecare să se uite la ce îl intereseaza, căci sunt destul de reticenţi când este vorba de străini!
  M-am îndreptat către aparatele de compact disc, care erau o tehnică destul de avansată şi...destul de costisitoare în ţara nostră.Văzusem o combine care costa 400 de dollari, iar  în acel magazin nu depaşea 150!!! ăsta da cilipir!
  -- Cred că ar trebui să îmi cumpar un compac disc portabil, nu costă decât...349 de marci, deci o nimica toată!În ţară lucrez un an pentru acesti bani, îmi vorbesc cu un glas scazut, căci oricum Cristi mă lăsase sigur, căscând gura în altă parte!
  După zece minute mă plistisisem deja de faptul că văzusem atâtea abiecte şi...nu le puteam avea, dar, trebuia să mă obişnuiesc cu ideea!
  Am ieşit, apoi l-am scuzat, încă o dată pe Cristi care mai daduse o fugă pîna la chinez să îl salute, sau să îi spună că pleacă.
  Am mai intrat în câteva magazine, uitându-ma ca ...viţelul la poarta nouă, căci, deşi vazusem multe magazine în Polonia, nu se puteau compara cu cele din Berlin!
  Am respectat regula lui Cristi să nu vorbim deloc în magazine.În cîteva rânduri cristi cumpară câteva articole, de obicei sucuri de tot felul,de care niciodată nu auzisem,  dar, care erau foarte bune la gust, si dulciuri.
  --Ei, cum găseşti că este Berlinul. Îţi place?
  -- Ei, ce întrebare. Normal că este diferit de tot ce am vazut pâna acum!
 --Când ai venit ai trecut prin Zoo Garten, sau Alexanderplatz?
 --Da, am schimbat un tren de suprafaţă în Zoo Garten  şi nu prea ne descurcasem, până ne-a spus un roman cum să schimbam liniile.Acolo erau linii suprapuse!
 -- V-a placut? sau nu aţi avut timp să cercetaţi?
Cam aşa ceva. Nu prea ne-am uitat la toate pe unde am trecut, eram destul de stresaţi , căci am rămas fară bagaje, şi ştii cum este, aştept să le recuperez!
 --Ştiu cum este,  şi eu am rămas de căruţă, crede-mă! Poate, dacă accepţi seara asta iţi taxez un bilet de metrou, şi când recuperezi bagajele, îmi retunezi serviciu, asta dacă nu vrei să işi fac eu plata, căci..are balta peşte! sau. mai este o variantă, mergem pe jos pâna la a doua staţie de metrou, caci acolo poţi intra fară să plateşti, doar de la capat nu poţi intra fara plată!
 --Da, nici eu nu am platit când am fost în centru Berlinului, deoarece, chiar nu aveam cu ce. Am intrat cu 10 marci două persoane în Germania. iar în Berlin aveam 2 marci!
 -- OK, hai să mai dăm o raită în acest magazin. Vreau, să iau ceva!
 --OK.
  Am intrat, iar Cristi s+a hotărât să cumpere puţină mancare.A scos geaca de pe el, apoi cand eram la casa de marcat, el s-a aşezat la rand, spunându+mi că pot ieşi să stau la bagaje, rugăndu-mă totodată să ii duc şi haina la bagaj, pe care mi-a  întins-o  pe lânga casa de marcat, Eu am luat-o, apoi m-am întrebat de ce era totuşi atât de grea, căci, părea o geacă normala de blug, care nu ar fi cântarit nici macar un kilogram!
  M-a lasat să-i car geaca afară din magazin, el luând noile cumparături, cât şi pe cele vechi.
  Deoarece pe lângă fiecare magazin comercial erau şi tarabe cu fructe sau îmbracăminte pe care le vindeau chinezi sau vietnamezi, Cristi, mai de fiecare dată mergea pe la ei, vorbea cu aceştia. credeam că îi cunoaşte, dar, se părea că greşeam în această presupunere!
  --Hai cu mine să fii de faţă când vorbesc cu...vietnamezul, îmi spuse puţin grabit.Hai acum că nu prea sunt oameni. Încearcă geaca  asta !
  În timp ce încercam geaca,  îl vad că scoate din geaca pe care o avea în brate, din buzurare şi căptuseală patru parfumuri, pe care i le dadu asiaticului. Acesta îi întinse 20 de marci, pe care şi le introduse în buyunar.
--Acestă bancnotă de  zece marci este a ta.. Bine ai venit in Germania!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu