duminică, 17 octombrie 2010

concurs

 
     "Norocul e o fată uşuratică"

 Norocul este...o fată uşuratică"
 tematica o am....tre` să-i gasesc un curs.
 Mă uit in dicţionar, găsesc  "satirică"
 rimează-un pic ...şi-oi câştiga acest concurs!!!
   
     "Norocul este o fata uşuratică"


Pitic de eşti, gigant ajungi de ai răbdare,
de-ai fi o tipă blondă şi lungă în picioare,
sau marinar pe un vapor cât Romania mare
far` de noroc, n-ajungeai la ...guvernare!
   
        "Piaţa şi Viaţa"

Se fac tot felul de tranzacţii:
Firme, terenuri, influenţă şi chiar distracţii.
Bani să ai să cumperi, aşa-i în viată,
La noi in Parlament e...ca la piaţă!
 
     "piaţa şi viaţa"


Faci cumpărături, ai coşul încărcat
Cu brânză, oua, dulciuri şi pastramă,
Criza a trecut, în grad ai  avansat,
Dar zâmbeşti trist căci, visul se destramă!

    

 Tema liberă

     

    Ţânţarul  năravaş

Ţanţarul ahtiat de sânge cum se ştie
numai in Africa pe an un milion omoară:
o veche specie "Fostmareactivist" reânvie
un pumn de exemplare care au supt ...o tară!

       Unor competitori


Romanii prin Colosseum ne arată
Că au făcut din violentă-o artă!
În ale noastre zile în televizate jocuri
Unii se luptă-n cuşti, satiricii în tocuri!

   Unui torţionar

Mereu mă uit în dicţionar
să-mi explice un cuvant nou!
Ştiţi ce-am găsit la "torţionar"?
Pe B.a.s.e. ca..erou!

 unui adolescent

La sală văd că te-ai făcut
în patru zile atât de tare,
cu nasul simt cât ai crescut
amice...în putoare !


   unei divine
Îi place arta, muzica şi dansul,
e `naltă ,suplă, ca o balerină,
puţin nervos îi spune `nea poştaşul
Ileană-mi esti di...vina!


  Unui uzurpator

Boc, boc, boc, se-aude-n toc.
Cine este acolo, vre-un sărăntoc?
Nu, nu, sunt eu. Şi-un năpârstoc
intră în ţara şi ne dă...ioc!



  Fabula "Sconcsul şi Floarea"
                           
Într-o zi, într-o pădure
nu ştiu unde exact anume,
ca din întamplare
sconcsul calcă pe o floare.
Sar atunci toţi vecinii:
Ursul din nordul pădurii
vine în viteză mare
călcând totul în picioare!
Puii şi consoarta lui
alergând tot mai tehui
neştiind exact ce vor
spunând doar: mor-mor, mor-mor!
Iar din stânga de-undeva
poate chiar din Turcia
vine lupul hrăpăreţ
jigărit,slab, dar isteţ
a simţit cu nasu-i fin
că e vorba de festin.
Dar nici corbii mai prejos
zbor pe sus, mai merg pe jos,
ştiind că de au rabdare
nu o pun ei de-o frigare
un oscior, doua vezi bine
slava Domnului, rămane!
din vest de pe undeva
se aude fanfara!
Şapte mii de piţigoi
mici, zglobii, slabi, dar vioi
care dacă vin spre tine
sigur nu-ţi va fi de bine!
Cerbul şi cu ciuta lui
vin din dreapta de Vaslui
chiar de este erbivor
nu m-aş lua de el segnor!
Chiar din mijlocul padurii
dintre zmeura, fragi şi mure
se ivesc vreo zece sconcsi
înarmaţi, periculoşi,
stând pe poziţie
pentru o...coaliţie!

Morala:
sconcs de-ai fi nu-ţi mai da aere
când câstigi la loto!
Toţi îţi caută motive
ca să-ţi umfle potul!


 Fabula "Ursul şi Pădurea"
 
Ursul -il ştiţi şi voi cum e posac-
S-a gândit că-i timpul de-o schimbare,
Aşa că şi-a pus în spate un rucsac
Şi s-a dus în lumea largă-ntr-o plimbare!
Voi merge azi la psiholog
Să îmi ghicească nu-n cărti, ci temperamentul
Apoi voi da o fugă la stomatolog,
Să îmi pilească dinţii , să-mi regăsesc accentul!
Pe la vreo trei voi merge la estet
Să îmi scoată odata părul de pe faţă,
Cred că timp o să-mi rămană berchet
Să-mi trimit şi fax-ul de vacantă!
Acu` un an mi-aduc aminte de Bursuc
Că s-a căznit să-si facă rost de viză.
A lăsat totu-n paragină şi-n balamuc
Punându-şi toata viaţa-ntr-o valiză!
Şi coana Vulpe dacă nu mă-nşel
S-a dus in Belgia sau în Olanda
Cu Lupul care peste noapte din mişel
S-a tranformat in Jose de Armanda!
Şi Mr. Somn ce l-am văzut de-atâtea ori
A fost trimis de şefi la...spanioloi
Cu zeci de tinere peştoaioce care-ţi dau fiori,
Să aducă-n baltă mii de euroi!
Toţi vrabioii,sturzii,tot neamul păsăresc
S-au aruncat în zbor spre ţari străine,
Doar ciorile au mai rămas, cum e firesc
Căci ele se descurcă mai bine ca oricine!

Morala:
De vrei să pleci din tară o poţi face,
nimeni nu te ţine aici legat!
dar,când te-ai întors în sat, nu te preface
că ai muncit ca "musca la arat'!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu